2008. november 22., szombat

Belehallgatás - ELTE

Ma a szűkebb kis csoporttal részt vettünk egy ELTE-s rendezvényen. Pszichológiát oktató egyetemek közötti hallgatói rendezvény, amelyen az egyetemek előadásokat, gyakorlatokat mutatnak az érdekesebb kurzusaikból.
Az ELTE-sek eléggé bevállalták a rizikósabb témákat: hipnózis előadáson és parapszicho ill. szexuálpszicho gyakorlatokon voltunk. (nem teljesen gyakorlaton, na! :)
Jó, a hipnózis talán nem minősül annyira rizikósnak. Eléggé érdekes előadás volt, ami főleg megragadott belőle, hogy a hipnotizőrt is hatások (és milyen hatások) érik a hipnózis közben. Saját tapasztalatom nincsen az ügyben, de egyszer kiváncsi lennék. Hogy a hipnotizőr is mélyen átélheti és úgy mutatják a kutatások, hogy összhangban, a klienssel történteket; azon meglepődtem. Vagy nem is meglepő? A terepeuta vajon mennyire vonódik be érzelmileg egy kezelésbe?
Nem titok: kliens oldali tapasztalataim vannak és nem is kevés. De azon sosem gondolkodtam, hogy a terapeuta vajon milyen szinten, mit érez együtt velem, vagy velem szemben. Persze a számomra sikeres terapeuta visszatükrözött dolgokat, de biztos vagyok benne, hogy nagyon erős önkontroll mellett.

A parapszichon tisztára meglepődtem. Egy eleven kis emberke - Vassy Zoltán tartotta. Ami tetszett, hogy ő meglehetősen szkeptikusan kezeli a kérdéskört. Más szóval, nem kellett úgy éreznem, hogy valamiféle okkult, para, meta, vallási szeánszon vagyok. Nagyon érdekes, de úgy néztem, meglehetősen macerás kutatási terület ez. Nagy minták, kis összefüggések. Nagyon csábító belecsúszni a gagyiba. Biztosan nem fogok ezzel foglalkozni, de az igazán szakmailag megalapozott munkákat, azt hiszem, érdemes nyomon követni.

Na, és akkor a bumm! Szexuálpszicho. Igazából sok elvárásom nem volt a dologgal szemben, de azért arra számítottam, hogy egy középkorú pasi, vagy csajszi fog valami eléggé mesterkélt előadást tartani. Vagy egy zöldfülű tanársegéd, jelentéktelen külsővel. Pénisz, vagina, frigiditás, impotencia, bla-bla-bla.
Szóval, bementünk. Félhomály, füstölők, gyertyák. Az első sorba ültünk le, mondván: bevállalósak vagyunk.
Felnézek. Hűűűű...
Hát, hogy is mondja ezt az ember? Szóval azt hittem, hogy egy luxuskurva betévedt valahonnan. Egy szexistennő. Egy őserdei törzs királynője. Egy méhkirálynő. Egy gésa? Próbálom elmagyarázni: a csaj valami bombázó volt, aki ráadásul erősen rá is tett a dologra. Hosszú kiengedett szőke sörény, leszolizott bőr, megcsinált száj tetkóvonallal, olyan mellek, hogy hűűű, kisportolt test és iszonyatosan jó arányú csípő. Eddig jutottam, a padtól többet nem láttam, kihajolgatni meg csak nem akartam. De behaltam. A teljes külső üzenete valahogy ez volt: bomba csaj vagyok, meg akarsz kapni? Közben meg: vagány vagyok, uralkodó vagyok, ajándék, ha megkaphatsz. Az előadás első 20 percében én nem nagyon tudtam kikerülni ez alól a hatás alól. Később oldódott a dolog, fárad az ember, de akkor is. Ilyen brutál erős női szexuális kisugárzással én még talán csak egyszer találkoztam.
Az előadás után nagyon úgy éreztem, hogy erről kell beszélni. Szerencsére a többiek is sokkolva voltak. Ide talán nem idézem, mit mondottak kissé nálamnál is szabadszájúbb cimboráim. :)))
Na, mindegy. Identitásválságba szerintem már nem kerülök, de ezt el nem felejtem soha. Felhúzott a téma és a jelenség, mi tagadás. Úgy is, na:)
Másokat is: "Okos, szórakoztató és még dekoratív is (a fiúk nagy örömére!). Original szexuálpszichológus Barbie az ELTE-től! ... csak az élő demonstráció hiányzik! Mindig pörög, a lelkesedése pedig ragadós... valljuk be: az óra igazi kedvcsináló... ugye értitek, mire gondolok?!"
Idézet a kiosztott szóróanyagból, ami ajánlója az előadóknak.

Hát, ha reklámarc kell az ELTE-nek, akkor jelentem, megvan nekik. Amúgy Phd. Tehát tényleg nem is buta...

Na, megyek. Dolgom van. Amúgy is túl sok képet és videót láttam ma ;)

Nincsenek megjegyzések: