2009. március 10., kedd

Stílus

Az alábbi egy köztem és a főnököm közti levelezés, a neveket, dátumokat töröltem. Az alapsztori egy munkahelyi vacsora a múlt héten saját dolgozóknak, aminek a számláját az én nevem alatt kellett elszámolni.
Szivességet tettem eleve, mert a főnöknek nem volt kedve kivárni, amig a kaja megjön és az én kártyámról lett fizetve.
Háttérismeret nem pénzügyeseknek: a cégek java része az ilyesmi számlákat ügyfélétkeztetésként könyveli, mivel annak kedvezőbb az adózása, ami saját dolgozók etetése, az a legdrágább adószempontból.

1. Levél a számlakönyvelőktől:

Szia X,

Ellenőriztem a fenti Il Trenos tripped.
Kérlek írd bele az elszámolásba, hogy kik és milyen célból vettek részt a vaxsorán.

Köszi,

számlaelszámoló csoport munkatársa

2. levél, instrukciót kérek:

Szia Főnök,

légyszives nézd meg az alábbi levelet, erre mit írjak?

Magunkat?

X

3. levél, főnök válasza nekem

Szia,
Hát szerinted milyen céllal volt? És szerinted kik vettek részt?

4. levél, én válaszom a főnöknek

Kedves Főnök,

mivel korábbi tapasztalataim szerint egyes munkahelyek a kedvezőbb adóelszámolás érdekében olykor a saját céges étkezéseket ügyfélétkezésnek tüntetik fel, arra voltam kíváncsi, mi nálunk a szokásos eljárásmód, különös tekintettel arra, hogy ilyen dolgot én a cégnél még nem számoltam el.

Mindenesetre, bocsánatot kérek, hogy alkalmatlan kérdésemmel zavartalak és a válaszod indirekt tartalmából kikövetkeztettem a helyes megoldást.

További kellemes napot!

Üdv:
Én

Erre aztán egy óra késéssel érkezett válasz, miszerint nem kívánt megbántani, de indirekt kérdésre indirekt választ adott...

Szerintem meg egyszerűen alapból feltételezte, hogy hülye vagyok, ahelyett, hogy elgondolkodott volna, valaki miért is kérdezhet ilyet.

Sebaj, megismertettem, úgy néz ki, egy újabb szakmai ismerettel.

Nincsenek megjegyzések: