2009. március 24., kedd

A nap poénja

A svájci könyvvizsgáló szolgáltatta a mai nap poénját.

Fél napig üldözött telefonon, mire bosszúból visszahívtam - ebédidőben :)))

Na, aszongya, hogy segítsek már, mert nem érti a decemberi könyveléseket az egyik bevételszámlán. Na, mondom, uccu neki, vezesse elő a kérdést.

Hát, az van, hogy szerepel ugyanaz az összeg kétszer pluszként, egyszer minuszként. Mondom, ja, aha, ééés?

Ő megkapta mindháromról a számlát, de nem érti, hogy akkor az egyik miért lesz minusszal könyvelve. Mondom neki, hogy én nem látok egy számlát se, de nyilván az elsőt elb.ták, kitörölték (minusz!), majd kiállították rendesen.

Jó-jó, de nincs ráírva, hogy credit note (jóváírás). Hm-hm, mondom, esetleg nincs rajta minusz előjel?
Nem, nincs minusz, tök pluszos a számla, egyáltalán nincs ráírva semmi, csak az hogy STORNO a xxx számú számlához.

....

Paff, áll-leesés.

A storno, sztorno fogalmát szerintem a Tesco pénztárosai is ismerik, pedig nyilván gőzük sincs a könyvelésről, pláne a könyvvizsgálatról.
Aki nem könyvelő vagy pénztáros: a storno megfelel egy számla visszavonásának. Elb.tuk, kijavítottuk, pont. De szerintem a köznyelvben is előfordul, vagy nem?

Na, mindegy, ma is tanítottam, Ernst&Young, Svájc. Így már érthetőbb, miért tart ez a vizsgálat negyedik hete :)))))

Nincsenek megjegyzések: