Nna, megkezdődött a csodás indiai outsourcing. Édes istenem...
Most ott tartunk a szolgáltatásban, hogy 1 db könyvelési tétel jelenleg egy hete áll bent a rendszerben. Akik még életükben nem dolgoztak normális cégnél, azoknak mondom: 1 db könyvelési tétel lekönyvelése 5 percet vesz igénybe. Máshol...
Az egyik kontaktom kábé a hatodik iterációját nyomja egy másik tételen a kedves adatrögzítővel. Mivel a púpom tele lett a rohadt levelezésükkel, amire végig cc-ként voltam feltéve, csak belenéztem, mi történik. Nos: a faszikám először kitöröltet egy fájlt. A következő levélben bekéri a jóváhagyást (ami az előzetesen kitöröltetett fájlban volt benne). Aztán bekér ezt, bekér azt. Csak figyelgetem, hogy ezek mi a ráknak kellenének egy ilyen tételhez. Aztán bevillant a felismerés: legutóbb, amikor egy ilyen szép, hosszú levelezést láttam, az lett a vége, hogy a vadbarom (magyar) lekönyvelte végül a tételt, csak éppen fordítva. Hogy az milyen? Hát, hogy +100 helyett, -100-at könyvel le. És ez nem előjelhiba, ami lehet figyelmetlenség, hanem súlyos elvi hiba.
Na, beavatkoztam, tételesen cincáltam szét a faszika leveleit és kértem, hogy ugyan magyarázza már meg, ez a sok szar mihez kéne. Valamint figyelmeztettem, hogy "make sure", hogy a megfelelő dolgot könyveled. Várom a választ...
Korona: kifogásolta, hogy a kontakt 16/02/2009-et írt be, 02/16/2009 helyett. Megkérdeztem, hogy ha egy év 12 hónapból áll, akkor ezen a dátumformátumon, mi a f... nem gyértelmű????
Tanulság: az outsourcing lehet, hogy olcsó. De hogy a minősége szarabb, mintha fele annyi, értelmes helyi ember csinálná, az tuti.
Mennyiség vagy minőség dilemmájából az előbbi győz.
Egyben nem vagyok biztos: lehet, hogy egy éves távon ez kifizetődő, de ha stratégiai távlatban tekintem, korántsem vagyok erről meggyőződve. Csak ugye, az tíz években lenne mérhető, addig meg nem tud senki sem számolni.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése