2009. február 16., hétfő

Welcome to India

Nna, megkezdődött a csodás indiai outsourcing. Édes istenem...

Most ott tartunk a szolgáltatásban, hogy 1 db könyvelési tétel jelenleg egy hete áll bent a rendszerben. Akik még életükben nem dolgoztak normális cégnél, azoknak mondom: 1 db könyvelési tétel lekönyvelése 5 percet vesz igénybe. Máshol...

Az egyik kontaktom kábé a hatodik iterációját nyomja egy másik tételen a kedves adatrögzítővel. Mivel a púpom tele lett a rohadt levelezésükkel, amire végig cc-ként voltam feltéve, csak belenéztem, mi történik. Nos: a faszikám először kitöröltet egy fájlt. A következő levélben bekéri a jóváhagyást (ami az előzetesen kitöröltetett fájlban volt benne). Aztán bekér ezt, bekér azt. Csak figyelgetem, hogy ezek mi a ráknak kellenének egy ilyen tételhez. Aztán bevillant a felismerés: legutóbb, amikor egy ilyen szép, hosszú levelezést láttam, az lett a vége, hogy a vadbarom (magyar) lekönyvelte végül a tételt, csak éppen fordítva. Hogy az milyen? Hát, hogy +100 helyett, -100-at könyvel le. És ez nem előjelhiba, ami lehet figyelmetlenség, hanem súlyos elvi hiba.
Na, beavatkoztam, tételesen cincáltam szét a faszika leveleit és kértem, hogy ugyan magyarázza már meg, ez a sok szar mihez kéne. Valamint figyelmeztettem, hogy "make sure", hogy a megfelelő dolgot könyveled. Várom a választ...

Korona: kifogásolta, hogy a kontakt 16/02/2009-et írt be, 02/16/2009 helyett. Megkérdeztem, hogy ha egy év 12 hónapból áll, akkor ezen a dátumformátumon, mi a f... nem gyértelmű????

Tanulság: az outsourcing lehet, hogy olcsó. De hogy a minősége szarabb, mintha fele annyi, értelmes helyi ember csinálná, az tuti.
Mennyiség vagy minőség dilemmájából az előbbi győz.

Egyben nem vagyok biztos: lehet, hogy egy éves távon ez kifizetődő, de ha stratégiai távlatban tekintem, korántsem vagyok erről meggyőződve. Csak ugye, az tíz években lenne mérhető, addig meg nem tud senki sem számolni.

Nincsenek megjegyzések: