2009. január 20., kedd

Korrupció

Életemben másodszor megvesztegettem valakit.

Az első eset teljesen véletlenül történt, sok-sok évvel ezelőtt Csehországban az autópályarendőrökkel. Mire észrevettem, már meg is vesztegettem őket - matricaügyből kifolyólag.

A mai eset kissé más volt, itt tudtam mit csinálok. BKV.

Tudvalévő, hogy nekem minden hónapban van bérletem, mivel a cég fizeti és semmi értelme nem lenne nem venni. De amúgy sem szeretem, mert nekem ahhoz nincsen idegrendszerem, hogy sasszemekkel figyeljem, ki, mikor húz fel a buszon karszalagot.

De az is tudvalévő, hogy ilyen ügyekben lusta vagyok, mint a dög: tehát majd minden hónapban van pár napos bérletvételi üresjáratom, amikor közlekedek, de az éppen érvényes doksi nélkül.

Múlt héten járt le a bérletem: ennek ellenére nem vettem sem pénteken, sem tegnap. Ugyan ellenőriztek kétszer is, de egyik se vette észre a rossz dátumot. Ma reggel azzal a szent küldetéssel indultam el, hogy a végállomáson veszek bérletet, egyszer és harminc napra. Igen ám, de addig is busszal kell menni. Megint felpenderült két karszalagos maca. Megint előadtam a nyugodt, kényelmes keresem elő a bérletet effektet, a csaj megnézte, megköszönte. Aztán, egyet fordult és visszakérte újra - sajnos leesett neki, hányadika is van ma. Nnnnna, papír, igazolvány, stb.stb.

Mondtam, hogy jaj, én nem tudtam, hogy épp lejárt, de akkor megyek is a végállomásra és veszek izibe újat. Meg ugye, tetszik látni én rendes gyerek vagyok, múlt havi bérletem is van, meg az előtti is. Mondta, hogy OK, akkor bemutatom az Akácfában. Aztán, megint leesett neki, hogy ja, ha nincs tegnapi dátumú bérletem, akkor hiába mutogatom - 12.000 bírság. ÁÁÁ.

Na, ekkor jöttem elő, a nem lehetne felírás nélkül elintézni? kérdéssel. A csajszin látszott, hogy hajlítható, de sajnos mellém telepedett a kollégája, és ott motyogtak egymás között. Majd a kolléganő közölte, hogy ha csekket kérek, 12.000, ha helyszínen fizetek 6.000. Helyszínen fizettem. Azt hittem, már bebuktam a dolgot, de amikor előkaptam egy 10.000-est és suttogva megkérdezték, nincs-e kisebb, már értettem, hogy a műsor a többi utasnak megy. Tehát, adtam 2000-et. A nagyhangú, közölte, hogy ez nem így megy, majd adtak 1-1 db 400Ft-os jegyet, hogy ha legközelebb ilyen bajba kerülök, lyukasszam ki azt. Gondolom, az volt a tervük, hogy az egyiket ott izibe kilyukasztom, de mikor láttam, hogy mégiscsak korrumpáltam mindkettőt, már én fel nem keltem onnan. A kedvesebbik háromszor köszönte meg...

Összegezve, saját faszságomból kifolyólag vettem 2000-ért két jegyet (800 Ft) és hatszáz-hatszáz forintért megvesztegettem két BKV ellenőrt.

Morálisan tekintve, nekem úgy kell, mert aki hülye, az hülye. Azon gondolkodom viszont, hogy mennyire gáz meló ez az ellenőrködés. Tudom, hogy nagyon népszerütlent fogok írni, de én nem tudok haragudni az ellenőrökre. Ha valaki ezt a szar melót végzi, ami majd minden esetben ordítozással és kurvaanyázással zárul és 600-ért eladja a becsületét (jó, erős kifejezés: mert nem egy nagy dolog ez...) és hálás is érte: na, az szerintem gáz meló.

Magam meg megyek pokolra, vesztegetésért. De nekem ugye mindegy.:)

1 megjegyzés:

Independence írta...

Még jó, hogy írtad... nekem 25-én jár le a bérletem... majd amikore Pesten leszek, vennem kell valahol...